18.05.2016

The thirteen tale by Diane Setterfield.Диана Сеттерфилд "Тринадцатая сказка."

Herkese merhaba!Bugünki yazımda sizinle Diane Setterfield "The thirteen tale"kitabıyla ilgili izlenimlerimi paylaşıcam.Ama bunu önce rusca yazıb sonra aşağısından türkce tercümesini yazıcam.Veeee... Let`s get started!
Всем привет! В этом посте я  хотела бы поделится с вами моими впечатлениями насчет недавно прочитанного мною романа Дианы Сеттерфилд "Тринадцатая сказка" из Северного Йоркшира.Этот роман был в первые опубликован в США в сентябре 2006 года.В Англии Книга превзошла успех  одних из самых главных бестселлеров:"Лабиринт" Кейт Мосс и "Тень ветра"Карлос Руис Сафон.А вот кстати, и сама писательница:
                                        
Не правда ли она похожа на своих героин которых описывала в книге?(Кто читал тот поймёт :))
Ну а теперь давайте о самом романе.Книга,как я и написала выше написан в готическом стиле.Роман начинается с того что нашей главной героине(Маргарет) приходит письмо от самой популярной современной писательницы.Эта писательница которую зовут Вида Винтер просит Маргарет написать её биографию.Гмм.. Вроде бы ничего странного в этой просьбе нет.Но дело в том что сама Вида Винтер  не рассазывала правдивую историю своего рождения,своей жизни репортером которые к ней приходили.Но она выбирает Маргарет.Иииии..... приключение начинается:Готическое поместье,близнецы,привидения,дневник Эстэр и т. д.Ещё один факт об этой книге: Он входит в тройку моих самых любимых книг :))) В общем,эта книга шикарна.Может,я и не очень подробно описала вам сюжет,но она стоит того чтобы её прочесть.P.S.Есть так же фильм по этой книге.
Надеюсь вам понравился мой пост.Ведь он был написан с любовью :)))


Eveeetttt arkadaşlar. Şimdi yazdıklarımı türkçeye çeviriyorum. Hadi Bismillah!
Herkese merhaba! Bu yazımda sizinle bu yakınlarda okuduğum Diane Setterfield-in "The thirteen tale" adlı kitapı hakkında izlenimlerimi paylaşıcam.Öncelikle, ondan başlaysayım ki, bu roman gotik stilde yazılmıştır. Roman  kuzey Yorkshire'li fransızca öyretmeni tarafından yazılmıştır. Bu kitap ilk defa ABD-de 2006-cı yılın eylülünde yayınlanmış. İngilterede  roman en çok satılan kitapların listesinde olan  Kate Mossun "Labirint"-ini ezip geçmişdir :) Bakın, bu da yazarın kendisi:
                                            

Kitapdaki karakterlerine benzemiyormu? (Okuyan bilir:)))
Eveeetttt şimdiyse bir az kitapdan bahs edelim. Yukarıda dediğim gibi bu roman gotik stilde yazılmıştır. Hikaye romanın esas kızı olan Margarete günümüzün en popüler yazarlarından bir mektupun gelmesiyle başlanır. İsmi Vida Winter olan yazarımız Margaretden onun biyografisini yazmasını ister. Hmmm.. Bu istekte garip hiç bir şey görünmüyor gibi. Şöyle ki Vida Winter onun yanına gelen hiç bir muhabire kendi hayatı hakkında bir şey anlatmamıştır. Ama o Margaret'i seçer. Veeeeee.....macera başlar: gotik emlak, ikizler, ruhlar, Esterin günlüğü ve s. Kitap hakkında bir tane enteresan gerçek daha: roman benim en sevdiğim 3 roman arasındadır:)) Bir sözle, bu kitap çok güzel. Belki de ben size romanda ne hakkında konuşulduğunu tam söyemedim. Amma bu kitap okunmaya deyer. 
P.S.Kitap esasında çekilmiş film var.Hiç olmazsa ona bakın.Lütfeeeennn :)))
Umarım bu yazım sizin hoşunuza gider.Çünki  sevgiyle yazılmıştır:)))) Sevgilerle, Adelina Guk

10 yorum:

  1. Adora sen de mi azerisin *.*? Ya da başka bir yer? Bu sene o kadar çok azeri arkadaşım oldu ki kril(nasıl yazıldığı hakkında en ufak bir fikrim yok) alfabesine bile alışıcam artık :) Yazarı tanımadığım için yazı hakkında bir yorum yapamayacağım ama bu tarz çok dilde yazılmış yazılar hoş oluyor. Makotodan biliyorum. O da amerikaya gitmeden önce alıştırma olarak ingilizce yazıyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı Adelina yazdı ama Adora dediğin için cevaplıyorum. Artık Adelina da cevabını verir:) Şöyle ki, eveeet! Azerbaycanlıyız:) Her üçümüz:) Azerbaycanca blog yazmayı tercih etmedik, çünkü pek bir kitle yok. Biz anlamadığınız sürece söylememeyi düşündük. Çünkü herhangi önyargı, yazdığımız yazılarda "aaa azerbaycanlılar böyle düşünüyormuş", "ben şöyle biliyordum" tipli şeyler düşünülmesini istemedik açıkçası:) Ee, artık bizi de arkadaşlarının arasına alırsın:))) yazı hakkında kısma Adelina cevap verir^^ Ve de elimizden geldiği kadar imla hatası yapmamaya çalışıyoruz. Mazur görün:)

      Sil
    2. Ay pardon blog adı adora diye başlıyo ya genel olarak seslenmek istemiştim :D
      Aslında azerbaycanlı baya bi kitle var. Şu ana kadar bloggerdaki 5 arkadaştan birinin azerbaycanla alakası var😄 Ama siz yine de türkiye türkçesi yazın yoksa benim için her şey çok karışacak. Aslında okuduğumda anlıyorum ama sanki yapboz yapıyormuşum gibi hissediyorum...Zaten sanırım azerice bilenler türkçeyi daha kolay öğreniyormuş, bizim iş zor. Ama böyle böyle öğreniyorum :)

      Sil
    3. Evet, anladım:) Sorun değil:) O kadar azerbaycanlı blogger olduğunu bilmiyordum o.O Zaten, türkçe devam etmek istiyoruz:) Hem bizim de kulağımız fazla duyduğu için bir şekilde türkçe anlıyoruz:) Başarılar öğrenmende:) Sorun olursa, mutlaka söyle bize:) Hatta başka bir yazıdaki anlamadığın bir şey olursa, sor. Seve seve yardım ederiz:)

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. İvit üçümüz de Azerbaycanlıyız.Kitap hakkındaysa ben bilerek aydın bir şekilde yazmadım.Çünki bu tarz kitaplardan çok bahs edersem spoyler vermeye mecbur kalacağımı ve senin de benim yaşadığım duyguları yaşamanı istediyim için böyle yazdım.Ama kitapı oku.Yazar güzel olmasa da kitap muhteşem :)))

      Sil
  2. Adelina vay canına Rusça mı biliyorsuun *-* çok havalı :3 Daha önce hiç duymadım bu yazarı :| Güzel bir yazı olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ayyy.Çok teşekkür ederim :)))))

    YanıtlaSil
  4. Интересная книга правда никогда не слышал о нем. Надо будет прочитать летом после экзаменов как раз будет уйма свободного времени. А вам я желаю успехов и одна просьба: хотелось бы побольше таких статей про литературные произведения и желательно на русском тогда вы получите еще одного постоянного читателя)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Удачи на экзаменах.И обязательно почитайте.Шикарная книга.А я бы не отказалось от ещё одного постоянного читателя,поэтому буду стараться :)))

      Sil