13.05.2016

"Hello monster"/"I remember you" öncesi ve sonrası...

Kore sevdam geçen sene tam da bu zamanlarda, hatta mayısın sonlarına doğru başladı... Daha öncelerinde TRT`de yayımlanan dizileri izlemiştim. Okuldan geldiğim zamanla üst üsteydi ve de 1 saat oldukları için dinlenme zamanımın hepsini de kapsamıyordu (sanki çok sistemliymişim gibi). O zaman ilk okuldaydım. Bir süre sonra annem, daha sonra ise benden sekiz yaş büyük ablam benimle birlikte TV karşısına oturmaya başladı.  Tabi, biz sabırsızız. Ablam hiç durmadı ve internetten dizinin ismini yazıp aramaya başladı. Ve tüm bölümlerini buldu (teşekkürler koranturk^^). Üçümüz birlikte güne 10-11 bölüm izlediğimiz oldu. Sanırım dizi "Sarayın incisi" ("Dong yi") idi. Hayal meyal hatırlıyorum ki, biz bu olaylardan önce de kore dizisi izlemiştik.. Kız erkek kılığına girip orduya gidiyordu Mulan misali:)).. Biliyorsanız lütfen hangi dizi olduğu hakkında bilgi verin... Daha sonra biz "Saraydaki mücevher", "Prensin şarkısı" ve s. izledik.. Sonrasında ablam TV-de yayımlanmayan bir dizi buldu ve yine birlikte altyazılı izlemeye başladık. Ama bu sefer annem bize katılmadı. Daha sonra da ablam "dersim var" diyerek beni yanlız bıraktı, hatta diziyi bile tamamlamadı...
Ama ben yılmadım! İzledim (gerçi hiç bir şey hatırlamıyorum)! Daha sonra yine üçümüz TV`de başka bir dizi izledik. Bu sefer dizimizde kralın, nedimelerin kiyafetleri başka bir döneme uygun olduğu için bir az zor adapte olduk ama eğlenceliydi. O dizi bizim üçümüzün izlediği son dizidir... Üzerinden yıllar geçti ve ben dizi arayışına girdim. Bir sürü amerikan dizisi biliyordum ama hiç birisini izleme iznim yoktu. Hangisini soruyordumsa, "İzleme, dersini çalış. Senlik dizi değil" cevabını alıyordum. Halbuki, yorumlarda öyle değildi... Bir keresinde ablamla ağabeyime "BANA İZLEYECEK BİR ŞEY SÖYLEYİN" dedim, ve ablam şöyle dedi: "Git çekik dizisi izle". Deyiş, o deyiş. Patladı gitti! Sitenin ismini unutmamıştım ve hemen araştırmaya başladım. "Sungyukwan scandal", "Heartstrings", "You are beautifull" falan derken, sıra ilk güncel dizime gelmişti! "HELLO MONSTER".
Bir de daha o zamanlar ben Park Shin Hye`den başka kimsenin ismini bilmiyordum:) Zaten monsterin de güncel olduğunu ilk 2 bölümü izleyip bölüm bulamayınca anladım... Ama o dizide yaşadığım yeni bölüm heyecanını daha hiç bir dizide yaşamadım... Bu diziden sonra bir daha bırakamayacağımı anladım. Park Shin Hye`den sonra tanıdığım  ilk koreli ünlülerden biri de Seo İn Guk ve Jang Nara oldu. Daha sonra diziyi Berry`e izlettirdim. Kısa bir süre öncesindeyse Adelina bitirdi. Ama onlara benim yaşadıklarımı yaşatmayacağım, çünkü ilk izlediğim diziler her yerde tavsiye olunan dizlerdi ve şimdi ne kadar izlenilmeyecek yapım olduklarını anlıyorum... Gerçi, arkadaşlarımın çıtası büyüyecek, dizi beyenmez olacaklar ama dizi mi kalmadı? Bulunur bir yolu... Mecbur mu "Nail shop paris" izlemek?!? Hayırrr. 

Gelelim diziye:
Tür: Akiyon, Romantik, Gizem
Yönetmen: No Sung-Hoon
Senarist: Kwon Ki Young
Yayın tarihi: 22 Haziran 2015 - 11 Ağustos 2015 (16 bölüm).
Reyting ortalaması: 4.8 (sakın düşük reytinge aldanmayın)

Oyuncular:
                                            Seo İn Guk

                                                Jang Nara

                                             Park Bo Gum

                                           Choi Won Young

                                                Do Kyung Soo

                                              Son Seung Won

                                              Kim Jae Young

Konusu: Bir adamla bir kadın var (şaka şaka). Kızımız küçük yaşlarında babasını kaybetmiştir. Ne tesadüf ki aynı şey adamımızın da başına gelmiştir. Ama kızımız aklını kullanmış ve küçüklüğünden beri adamın peşini bırakmamıştır. Daha o zaman ortak bir noktaları olduğunu bilmiş. Şunu da söyleyeyim, kızın boyu küçükken adamdan daha büyük olsa bile, büyüdüğünde "azıcık" küçük kalmış adamdan. Zaten dizide de bunun geyiği geçiyor. 
Bir de baş rol adamın bir erkek kardeşi var... Bir psikopat sayesinde kardeşlerin yolları ayrılmak zorunda kalır ve bu da dizinin ana konusudur diye bilirim. Yanı dizi ağır bromance içerir. Bir de dizinin eğlenceli sahnesi çok fazlaydı. Hatta biz Adelina ile çok beceriksizce taklitlerini bile yapıyoruz. Bu arada, dizide çok az kadın karakter var.

Favori Sahnelerimiz:

 

 ("Benden başka herkes meşgul" ve çevirmen notunu kendiniz görürsünüz artık ;)
       
(Dizi sahnesi değil ama eğlenceli)



UYARIYORUM, BUNDAN SONRASI SPOİLERE YUVADIR:

Sonunu neden böyle yaptınız?!? Min-ah`a ne oldu? Min-ah göründüğü son sahnede gülümseyerek yürüyordu ama... Neden? Hangi yolu seçti? Hapsi mi seçti, ağabeyinden ayrılmayı mı? Tamam, baş roller mutlu mesut, 3 yıl boyunca adam kızı 3 defa ziyarete geliyor, kız da bu anormal durumu hiç sorun etmiyor falan filan da... En önemlisi psikopatın sonu  ne oldu? Min-ah mutlu  mu? Mutlu olsun...Doğru, o da bir psikopat sonuçta ama o iyi ( tabi canım, çok "iyi") psokopatlardan. İçkisi yok, sigarası yok, kumarı yok. Okumuş, avukat olmuş. Bu yaşına kadar (kaç yaşında acaba?) amcasının dizinin dibinden ayrılmamış bile. Demek ki "aile bağları"na önem veriyor:D:D O amca psikopatını hatırlamak bile istemiyorum. Hayır... Koreliler bence nazardan korunmak için böyle yapıyorlar. Yoksa bu kadar kötü finalin açıklaması olamaz. Bizimle diğılsın senarist shi.

UYARIYORUM, SPOİLER BİTMİŞTİR:

İşte, üçümüzü korede birleştiren dizi budur, arkadaşlar. Bu diziden öncesini okudunuz ve sonrasını da anlamışsınızdır. Zaten oyuncular muhteşem, kadro tamam. Senaryo heyecan dolu. Mutlaka izlemeniz gereken dizilerden bence. Şahsen ben, Berry ile Adelina izlerken  "Neden ben de şimdi hepsini unutup ilk bölümden başlayamıyorum?" diye düşündüm. Ama çabucak da düzeldim:) Çünki her yer dizi kaynıyor:) Bu arada dizinin çok sevdiğim OST'unu dinlemeği ve de tanıtımını izlemeği unutmayınızzz.





Sevgilerle, Mrs.Adora

Lütfen yorumlarınızı esirgemeyin. Umarım, yazımı beğenmişsinizdir. Lütfen tavsiye ve şikayetlerinizi bildirmekten çekinmeyin. Annyonghi geseyooo!



2 yorum: