15.05.2016

Kırmızı sevda

Veeee ilk yazım! Oleyyyyyy! Merhabalar sevgi pıtırcıklarımız. Dora Berry olarak ilk yazımı yazıyor olmaktan gurur duyuyorum. Benim bu yazım hem bilgilendirici, hem de anneme olan isyanımı gösterecek bir yazı olacak. Konumuz:KETÇAP. Evet evet yanlış duymadınız. Bana sorsanız ki hayatınızın en muhteşem sosu ne? Tabii ki de KETÇAP!
Ketçap yağ oranına göre diğer soslardan çok farklı. Anne yanlış anlama en düşük kalorilisidir. Mesela, bir kaşık karışık ketçapta 15 kalori vardir. İki kaşık yendiğinde bu 30 kalori yapıyor. (İç ses: Tabii ki ben bunu beşe çıkara bilirimmmmm😆😆)

Ketçap domatesten hazırlanan sos olduğundan içerisinde likopen çoookkk fazladır(Anne görüyor musun). Likopen nedir diye soracak olursanız ben anlatayım. Likopen; büyük bir antioksidan kaynağıdır ve zarar görmüş narin arkadaşlarımız  hücreleri onarıyordur.
DİKKAT:Asla aç karnına yemeyin!
Bu arada ketçap 350 yıl önce Çin'de yapılmış ve içinde hiiiiç domates olmamıştır ve de "ketsiyap" adlandırılmıştır.
Anneme not:Canım annem, eğer kızım ve arkadaşları bir blog açmış ben de bir göz atayım dersen ve de göz atarken gözün buraya düşerse mutlaka bu yazıyı oku. Ketçapın faydalarını gör!
Sevgili okurlarımız, eğer bu yazıyı okuduysanız lütfen yorumlarda duygularınızı paylaşın. Şikayet ve önerilerinize de sonuna kadar açığız.Kendinize iyi bakın ki, bu deli kızların deliliklerine şahit ola bilesiniz.❤
En derin sevgilerle Dora Berry.

7 yorum:

  1. Evet annelerimiz için küçücük bir not daha ketçap domates içeriginden dolayı sağlıklı ürünler listesindedir) Dora berry yazın çok sıcak olmuş)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😁😁😁çok teşekkür ederim. Yorumunuz mutlubolmama sebep oldu.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Domatesi sevmem ama ketçapa bayılırım :) Zaten annem de genelde bundan şikayetçidir. Artık olamayacak sağolun😎

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olduysam ne mutlu bana. Sonuna kadar ketçap😀😀

      Sil
  4. Ketçapın sağlıklı olup olmadığından hala emin değilim bence annen hazırlarsa dometes sosunu dene o da lezzetli oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazlası tabii ki de zarar. Ama mutlaka deneyeceğim^•^

      Sil