14.05.2016

Almanya hakkında enteresan 10 gerçek.

Hallo! Bu yazımda ben sizinle Almanya, almanlar ve almanca hakkında öyrendiğim 10 enteresan gerçeği paylaşmak istiyorum.Veeeeee....Başlıyoruz.
1.Almanlar sevgililerine "schatz" diye hitap ederler."Schatz" sözü ise türkçede "hazine"  kelimesinin karşılığıdır.
2.Almanya kitapseverler için çok iyi bir ülkedir. En çok kitap basan ülkeler listesinde 3-cü sıradadır.


3.Almanlar hiç misafirperver değillerdir.Yani, hiç bir zaman bir almanın evine ziyarete gidemezsiniz desem, yeridir.
4.Almanyada su o kadar temiz ki, insanlar suyu musluktan rahatlıkla içerler.
5.Almanlar tatil için Majorcaya gitmeyi çok seviyorlar. Niyesini sormayın. Ben de bilmiyorum:)
6.Dresden'de her yıl dünyanın en büyük pastası pişirilir (ştollen). Kilosu ise 3,5 tondur.
7.Her yıl almanlar 88 kq et ve 214 yumurta yerler.AAA ben de et ve yumurta yiyorum.Tesadüf mü? Düşünmüyorum:)))
8."Gift" bildiyimiz gibi ingilizcede "hediye" anlamını verir. Almancaysa bu söz "zehir" diye çevirilir.(Onun için ne yapıyoruz? Almanlardan hiç bir zaman "gift" almıyoruz;))
9.Das ist nich dein Bier! Çevirisi:Bu sizin işiniz deyil=Bu sizin biranız deyil. Artık birayı kadar seviyorlarsa...
10.Almanyanın bir çok yerinde üniversite eğitimi bedava. "Bedava" kelimesini duydukta benim yüz ifadem:
                         

Dikkatinize göre  çok teşekkür ederim.Umarım yazdıklarımı beğenirsiniz.Sizin fikirlerinize çok değer veriyorum.Yorum yazmayı unutmayın.İch liebe dich:)))
Sevgilerle, Adelina Guk

4 yorum:

  1. Bedava eğitimi dedi birileri???))) hadi kizlar gidelim)

    YanıtlaSil
  2. Aparan yoxdu.Hayat böyle.....

    YanıtlaSil
  3. Daha önce hiç duymamıştım bunları. Üniversite eğitimi bedava mıymış o.O Yok canım şehir efsanesidir... :D

    YanıtlaSil
  4. İvit bedavaymış.Ama sadece devlet universitelerinde.

    YanıtlaSil